torsdag, december 13, 2018

Der er fart på forretningerne i dag. Det er naturligvis et positivt tegn for det danske erhvervsliv. Men for nogle virksomheder kan det også gå lidt for hurtigt engang i mellem. Det er klart, at virksomheder skal fokusere særligt på kunder og få flere af disse. Men nogle gange kan der komme så meget fokus på dem, at man glemmer kernen i ens virksomhed, som er medarbejderne. Uden dem var der ingen virksomhed. Trænger du til at intensivere dette område og skabe gode vilkår for disse, kan du få inspiration til, hvad du kan gøre i denne guide.

 

Råd til medarbejderpleje

Husk på at et godt arbejdsmiljø vil også smitte af på kunderne. Der er større chance for, at dine medarbejdere vil give en ekstra skalle og yde god service over for kunderne, hvis de bliver belønnet for det de laver, og de er glade for det, de laver. Og det skaber glade kunder, som anbefaler jeres virksomhed til andre. Der er ikke noget som en god anbefaling, som er en af de mest effektive veje til flere kunder. Derfor skal du tage hånd om medarbejderne. For at skabe et godt socialt miljø kan du:

 

  • Indføre korte, betalte pauser formiddag og eftermiddag: Du kan indsætte 10 minutters pause kl. 10.00 og igen kl. 14.00. Her skal alle medarbejderne op at stå og ind og spille en gang bordfodbold, mingolf på en lille indendørs bane eller andet. Her bliver de aktiveret og får hovedet væk for en kort stund, som skaber godt sammenhold og gør dem mere effektive til at yde arbejdet efter.
  • Giv firmagaver – det kan både være til jul, sommer, eller ”bare” fordi de har gjort det godt. Se idéer til firmagaver her.
  • Gratis mad i kantinen. Engang i mellem kan virksomheden give mad i kantinen til alle mand.
  • Kår månedens medarbejder. Det kan være for at have gjort en ekstra indsats.

 

Hold firmafester

Når man er til fest, har man virkelig mulighed for at komme hinanden ved og tale om andet end arbejde, som er sundt for alle. Det kan både være større fester eller aktiviteter, som I skal ud af huset og prøve. Men det kan også være en fredagsbar. Du kan lave en blanding af disse, hvor festen er en fredagsbar, hvor alt overskuddet går til velgørende organisationer. Det kan I også skrive om i en pressemeddelelse efterfølgende, som dermed brander jeres CSR arbejde. På den måde udstråler I en vigtig værdi, som mange kunder vil vælge jer for.

Banner Content

0 Comments

Leave a Comment